Quantcast

Search:

Type: Posts; User: Kamahl

Page 1 of 20 1 2 3 4

Search: Search took 0.41 seconds.

  1. Neat! Any comments on the hardware? What was...

    Neat! Any comments on the hardware? What was easy, what was hard, what do you wish was different?
    The water effects looks really nice, I wonder how you pulled it off.
  2. I just remembered one area where Dracula X is...

    I just remembered one area where Dracula X is better than Rondo, the clock tower. It looks hideous in Rondo, as in, the original Castlevania looked better. Looks fine in Dracula X :lol:
  3. Dracula X starts with a bang, with an insanely...

    Dracula X starts with a bang, with an insanely cool looking intro section with transparent wobbly flames that form a third background layer. Game feels a little stiff compared to rondo but nothing...
  4. You and me man, Kenseiden too for that matter.

    You and me man, Kenseiden too for that matter.
  5. Unless you were an Amiga/ST owner and all you got...

    Unless you were an Amiga/ST owner and all you got was this garbage.
    Can one really complain too much about the bad art in Bloodlines when you could have gotten... that... instead?
  6. Oerg866 also really likes to have square waves as...

    Oerg866 also really likes to have square waves as leads, but he was not the composer for Old Towers :), that one it was the same guy who did the soundtrack for the original spectrum game, n1ko.
  7. Replies
    163
    Views
    14,001

    No clue, but now you made me wonder if it works...

    No clue, but now you made me wonder if it works like the Mega Drive and causes dots to appear on the screen. Hopefully one of the more knowledgeable members will know. On the Mega Drive you can get...
  8. It's from a game! Epsylon Eagle beat me to the...

    It's from a game! Epsylon Eagle beat me to the punch, but it's a legit mega drive homebrew you can get.
    Old Towers is a port of a ZX spectrum game which features the same tracks by the same composer...
  9. It's certainly a lot drearier than the NES...

    It's certainly a lot drearier than the NES castlevanias, and Bloodlines for that matter, but it still doesn't match the dreary atmosphere of SCV4. The music is a huge part of it.
    That said, the lack...
  10. It's insane how primitive the 2600 is, how far...

    It's insane how primitive the 2600 is, how far ahead the Intellivision is, and how little it showed in games from back in the day. In fact it was not unusual for the Atari games to look better.
  11. I actually appreciate the dreary style of SCV4....

    I actually appreciate the dreary style of SCV4. It has this nice moody atmosphere which was not something you could have on the 8 bit generation and was pretty rare on the MD/PCE. Bloodlines and...
  12. Replies
    163
    Views
    14,001

    Yeah Quod Init Exit is... hmm... interesting. The...

    Yeah Quod Init Exit is... hmm... interesting. The original game was a gorgeous looking single screen platformer where you had to eat as much as possible and then rush to the toilet... so... yeah. Gas...
  13. Is the music from the MD version? Sounds like it...

    Is the music from the MD version? Sounds like it (crunchier drums), and it sounds amazing.
  14. This is a fun one, sounds like the 8bit version...

    This is a fun one, sounds like the 8bit version turned up to 11:


    https://www.youtube.com/watch?v=VgkrrSE3qGs
  15. Replies
    163
    Views
    14,001

    They all look like crap :). Low resolution mode +...

    They all look like crap :). Low resolution mode + poor color selection = jumbled pixelated mess. Only Sam's Journey managed to make low resolution C64 look any good. The C64 is much better in high...
  16. Replies
    163
    Views
    14,001

    Man, I love parallax scrolling so much. I...

    Man, I love parallax scrolling so much. I specially love seeing it on systems that don't natively support it (i.e. no extra layers, so they need to use dynamic tiles, line scrolling, sprites, etc.)
  17. Something like this you mean? ...

    Something like this you mean?


    https://www.youtube.com/watch?v=EQH-dlfJBZg

    It would surprise me a lot if it wasn't based on this version.
  18. Mad Stalker is a pretty cool game. There's 2...

    Mad Stalker is a pretty cool game. There's 2 "main versions" so to say, the X68000 original and the slightly worse FM Towns version (lacks parallax scrolling and runs at a lower resolution). The...
  19. Yeah I think the video chip is in the console,...

    Yeah I think the video chip is in the console, which also explains why all the games look the same. It kinda looks like a color RCA Studio 2, but it's clear that's not how it works because of the...
  20. The Cassette Vision is also pretty unique, what...

    The Cassette Vision is also pretty unique, what with most of the hardware being on the cartridges. The way the Odyssey 2 does backgrounds is also really weird. And of course, there's the Vectrex. So...
  21. The way consoles are categorized is extremely...

    The way consoles are categorized is extremely dumb. The generations are bad enough but the focus on "bits" is even worse (thanks Sega!).
  22. Replies
    12
    Views
    610

    It's somewhat hard to put into words why RKA is...

    It's somewhat hard to put into words why RKA is so special while the sequels aren't (even if they're good games).

    The best way I've found to explain it is that RKA feels like a Saturday morning...
  23. Replies
    18
    Views
    593

    Both my old CRT TV and PC monitors had vertical...

    Both my old CRT TV and PC monitors had vertical and horizontal size adjustment options.
  24. Timed weapon upgrades. 0/10.

    Timed weapon upgrades. 0/10.
  25. The Atari 8bit line is certainly very impressive...

    The Atari 8bit line is certainly very impressive for 1979 hardware. The 1977 trinity all looks and sounds like crap (Apple 2 et al. and the Apple 2 was the best of the bunch).

    The only thing that...
Results 1 to 25 of 500
Page 1 of 20 1 2 3 4